ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

piątek, 24 czerwca 2022

Na Ukrainie nie ma obowiązku przeprowadzania okresowych badań technicznych samochodów osobowych

 Meki Batiar Lwowski jest w: granica Polski z Ukraina.


👉 UWAGA NA SAMOCHODY NA UKRAIŃSKICH TABLICACH REJESTRACYJNYCH ❗️❗️❗️
👉 SAMOCHODY OSOBOWE Z UKRAINY NIE PODLEGAJĄ OBOWIĄZKOWI BADAŃ
TECHNICZNYCH ❗️❗️❗️
Na Ukrainie nie ma obowiązku przeprowadzania okresowych badań technicznych samochodów osobowych, a w związku z tym część ukraińskich pojazdów poruszających się po Polskich drogach nie spełnia polskich wymagań technicznych, ale Polskie ministerstwo infrastruktury nie zamierza zmieniać w tej sprawie przepisów.
Samochody na ukraińskich numerach rejestracyjnych, którymi uchodźcy przybywają do Polski, są traktowane jako pojazdy uczestniczące w ruchu międzynarodowym na podstawie postanowień Konwencji Wiedeńskiej, której Polska i Ukraina są sygnatariuszami.
Konwencja Wiedeńska o ruchu drogowym z 1968 roku określa warunki techniczne, jakie powinny spełniać pojazdy samochodowe w ruchu międzynarodowym, jednak ministerstwo nie wprowadzi żadnych regulacji dotyczących warunków technicznych dla pojazdów z rejestracjami ukraińskimi.
Rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś w dniu z 13 czerwca 2022 r. wydał oświadczenie, że jego resort „nie planuje zmiany przepisów w zakresie badań technicznych oraz warunków technicznych dla pojazdów zarejestrowanych na terytorium Ukrainy, a poruszających się po terytorium RP”. Pojazdy takie będą wciąż traktowane jako pojazdy poruszające się po polskich drogach zgodnie z Konwencją Wiedeńską.
W konsekwencji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ukraińskiego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony nie przewidziano rubryki, w której mógłby zostać wpisany termin ważności badania technicznego. Stan techniczny samochodu osobowego z Ukrainy zależy wyłącznie od jego właściciela lub kierowcy pojazdu.
Ukraińskie samochody nie spełnią polskich wymagań m.in w zakresie przepuszczalności szyb przednich i przednich bocznych pojazdu, stanu ogumienia, emisji spalin, świateł drogowych, pasów bezpieczeństwa etc.
👉 ZNIESIENO OGRANICZENIA DLA UKRAIŃSKICH PRZEWOŹNIKÓW NA TERENIE POLSKI DLA
FIRM TRANSPORTOWYCH ❗️❗️❗️
Skutki unijno-ukraińskiego porozumienia o liberalizacji transportu drogowego odbiją się negatywnie na polskich przewoźnikach. Podpisano umowę o „wykonywanie ruchu dwustronnego i tranzytowego przez przewoźników ukraińskich bez zezwoleń”. Tym samym, ukraińscy przewoźnicy nie będą musieli uzyskiwać odpowiednich zezwoleń. Ukraiński resort infrastruktury podał do wiadomości, że dla eksportu produktów z Ukrainy na przejściach granicznych z Polską wprowadzone są uproszczone odprawy. Takie jednostronne zdjęcie ograniczeń spowoduje dalszą polaryzację na rynku transportowym i skutecznie wyparcie polskich przewoźników. Długie oczekiwanie na przekroczenie granicy zmusi polskich przewoźników do wycofywania się z tego rynku, oddając pole Ukraińcom. Polski rząd nie reaguje na apele, by powiązać zwiększenie kontyngentu na transport ze zwiększeniem przepustowości granic. W ten sposób podkopano grunt pod nogami kilku tysiącom rodzinnych polskich firm transportowych. Nie widać żadnych działań rządu w celu ochrony konkurencyjności polskich przewoźników. Przypomnieć tu należy, że Polska i Ukraina od dawna toczą spór o zwiększenie liczby pozwoleń dla ukraińskich przewoźników. W lutym 2022 r. Polska uległa ukraińskim żądaniom i zgodziła się na zwiększenie w tym roku, w dwóch etapach, liczby pozwoleń dla ukraińskich przewoźników o 30 tys., do 190 tys. rocznie. Był to efekt presji i szantażu Ukraińców, w tym blokady tranzytu kolejowego do Polski. Na początku czerwca 2022 r. „Rzeczpospolita” napisała, że pomimo wojny i ogromnej pomocy ze strony Polskich dla uchodźców ukraińskich, Ukraina wciąż podtrzymuje swoje żądania. Wielu polskim firmom, obsługującym handel ze Wschodem, grozi zerwanie kontraktów, zwolnienia, a w końcu bankructwo. Podczas gdy w wyniku wojny rosyjsko-ukraińskiej na wschodzie zaczyna się eldorado dla ciężarówek z Kazachstanu, Uzbekistanu, Azerbejdżanu, Pakistanu, Turcji, Serbii, Czarnogóry, Mołdawii i oczywiście z Ukrainy.

Brak komentarzy: