Syberia, lodołamacz o napędzie jądrowym projektu 22220 powrócił na nabrzeże Stoczni Bałtyckiej po przejściu ostatniego etapu fabrycznego programu prób morskich.
Podczas wyjścia statku na akwen Zatoki Fińskiej, które trwało nieco ponad tydzień, zespół rozruchowy Stoczni Bałtyckiej przeprowadził ostateczną kontrolę systemów i mechanizmów statku, co do których zidentyfikowano uwagi na pierwszym etapie testów.
Obecnie statek został zacumowany przy nabrzeżu Stoczni Bałtyckiej i jest zaopatrywany do pierwszej wyprawy do Murmańska, gdzie stacjonuje flot lodołamaczy Atomfłotu. Oczekuje się, że w ostatnich dniach tego roku zostanie podpisany certyfikat przekazania lodołamacza klientowi a podniesienie bandery Atomflotu nastąpi na początku 2022 roku.
Uniwersalny lodołamacz o napędzie jądrowym „Syberia” jest drugim statkiem Projektu 22220 zbudowanym w Stoczni Bałtyckiej. Położenie stępki pod budowę statku miało miejsce się 26 maja 2015 roku a jego wodowanie nastąpiło 22 września 2017 roku. Oprócz Syberii Stocznia Bałtycka zbudowała Arktikę oraz buduje jeszcze trzy lodołamacze tego projektu: Ural, Jakucję i Czukotkę.
Uniwersalne lodołamacze o napędzie jądrowym Projektu 22220 to największe i najpotężniejsze lodołamacze na świecie. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie całorocznej żeglugi w zachodnim rejonie Arktyki. Okręty tego projektu w najbliższych latach powinny stać się podstawą cywilnej floty lodołamaczy Rosji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz