ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

poniedziałek, 30 maja 2022

Sułtan nakazał, by każdy jego żołnierz zabił swojego jeńca

Średniowiecze. Nie takie mroczne wieki

Relacja świadka (i uczestnika) masowej egzekucji chrześcijańskich jeńców przeprowadzonej na rozkaz sułtana Bajezyda I w 1396 roku:
"[Sułtan nakazał, by każdy jego żołnierz] zabił swojego jeńca, a temu, kto nie zechce tego zrobić – kazał dać innego w jego miejsce, aby to zrobił.
Wzięto mojego giermka i ścięto mu głowę. Potem przyszła kolej na mnie. Wtedy spojrzał na mnie syn króla [sułtana] i rozkazał zostawić mnie przy życiu. Zaprowadzono mnie do innych chłopców, ponieważ nie zabijano nikogo, kto nie miał dwudziestu lat, a ja miałem ledwie szesnaście.
Widziałem, jak prowadzono na sznurku pana Hansena Greiffena z Bawarii razem z trzema innymi rycerzami. Kiedy ten zobaczył wielką zbrodnię na tym placu, krzyknął donośnie: „Pamiętajcie rycerze i giermkowie, jeżeli nasza krew zostanie dzisiaj przelana za chrześcijańską wiarę, tak jak Bóg chce, będziemy na pewno Dziećmi Bożymi”.
A kiedy on tak mówił, przyklęknął i położył głowę na... CZYTAJ DALEJ: 🔴🔴 https://wielkahistoria.pl/rzez-pod-nikopolis-krwiozerczy.../ 🔴🔴
Może być zdjęciem przedstawiającym 3 osoby

Brak komentarzy: