The PZL.43 - A further development of the PZL.23 was designed in 1937. The aircraft was essentially an export version of the PZL.23, it fulfilled the same role and had similar performance, the only significant change between the two aircraft was that the PZL.43 was powered by a far more powerful Gnome-Rhône 14K 14-cylinder engine. While the aircraft was accepted into service with the Polish Air Force, it was accepted in very limited numbers, instead, it was with the Bulgarian Air Force with which it served the most, from 1937 to 1946.
PZL.43 - Dalszy rozwój PZL.23 został zaprojektowany w 1937 roku. Samolot był w zasadzie eksportową wersją PZL.23, spełniał tę samą rolę i miał podobne osiągi, jedyną znaczącą różnicą pomiędzy obydwoma samolotami była że PZL.43 napędzany był znacznie mocniejszym 14-cylindrowym silnikiem Gnome-Rhône 14K. Chociaż samolot został przyjęty do służby w Polskich Siłach Powietrznych, przyjęto go w bardzo ograniczonej liczbie, zamiast tego to właśnie w Bułgarskich Siłach Powietrznych służył najwięcej, od 1937 do 1946 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz