A oto marzenie każdego listonosza lat 60 XX wieku. Skuter OSA Ł13. Prototyp, który zbudowano w Przedsiębiorstwie Transportowym Służby Łączności w Ostrowie Wielkopolskim.
Osa nazwana Ł13 bazowała na seryjnym skuterze Osa 150 (model M50). Według pocztowców pojazd ten miał w przyszłości zająć się transportem listów ze skrzynek pocztowych na terenie miast. Osa Ł13 powstała w jednym egzemplarzu, który w 1961 roku został przekazany do badań w Instytucie Transportu Samochodowego.
Pojazd ten miał długość 2720 mm, szerokość 1410 mm i wysokość 1660 mm. Ważył 323 kg a jego dopuszczalne obciążenie wynosiło 200 kg, czyli ok. 70 kg wagi kierowcy i 130 kg ładunku. Do napędu Ł13 służy fabryczny silnik skutera Osa M50, czyli S-06A. Miał on pojemność skokową 148 cm³, moc maksymalna 6,5 KM przy 4800 obr./min. Podczas badań pojazd ten osiągnął prędkość maksymalna 53 km/h a jego średnie spalanie wyniosło 5l/100 km.
Historia tego pojazdu zakończyła się tylko na jednym egzemplarzu. Nie zdecydowano się na produkcję seryjną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz