ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

poniedziałek, 28 listopada 2022

Edyta Geppert

 Polonijna Agencja Informacyjna

EDYTA GEPPERT OBCHODZI 69 URODZINY
27 listopada 1953 w Nowej Rudzie urodziła się Edyta Geppert - jedna z tych wokalistek, których wykonania pamięta cała Polska. "Kocham Cię życie" ma status przeboju kultowego.
Karierę muzyczną zaczynała w zespole pieśni tańca w Zespole Pieśni i Tańca "Nowa Ruda". Uczyła się na Wydziale Piosenki w Państwowej Średniej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Przełomem w jej karierze był udział w XXI Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, gdzie brawurowym wykonaniem piosenki "Jaka róża, taki cierń, wywalczyła główną nagrodę.
Patrząc na wielką sceniczną charyzmę wokalistki, trudno uwierzyć, że jest ona chorobliwie nieśmiała. Z trudem znosiła popularność. Dochodziło nawet do tego, że zaczepiana na ulicy mówiła, że...ona to nie ona. "Uciekałam albo nie przyznawałam się do siebie i mówiłam: "Tak, jestem bardzo podobna do Edyty, wszyscy mi to mówią, ale to nie ja . Jednak ponad 35 lat na scenie pozwoliło mi się oswoić z tym, że ludzie w ten sposób chcą wyrazić swoją sympatię."
Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba i tekst

Brak komentarzy: