ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

piątek, 27 listopada 2020

Stanisław Mikulski

 27 listopada 2014 roku w Warszawie w wieku 85 lat zmarł Stanisław Mikulski (zdjęcie) wybitny polski aktor teatralny i filmowy oraz prezenter telwizyjny.

Szerokiej publiczności znany jest z roli Hansa Klossa w serialu "Stawka większa niż życie". Inną jego znaną rolą była rola historyka sztuki Tomasza w serialu "Pan samochodzik i Templariusze. W latach 70 tych i 80 tych prowadził Festiwal Piosenki Żołnierskiej w Kołobrzegu. Później przez jakiś czas był prowadzącym teleturniej Koło Fortuny.
Tak mówił w jednym z wywiadów, zapytany o nienaganny wygląd Hansa Klossa:
" Zawdzięczam to pobytowi w wojsku. Ono wpaja pewne odruchy: wyprostowana sylwetka, a w mundurze kieszenie i guziki zapięte. Zanim zagrałem w tej nieszczęsnej „Stawce…”, która zaszufladkowała mnie na całe życie, miałem szereg ról mundurowych. Zawsze czułem się wypożyczony z wojska. Mój dowódca, tam gdzie odbywałem służbę, wypożyczył mnie do sztuki granej w lubelskim teatrze, gdy zachorował jeden z aktorów. I tak zostało. Ale spłacam dług wobec wojska, grając od czasu do czasu takie właśnie role."
Stanisław Mikulski zmarł w wyniku choroby nowotworowej.
Boguś
Obraz może zawierać: 1 osoba, kapelusz i zbliżenie

Brak komentarzy: