ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

piątek, 25 grudnia 2020

Helena Rubinstein. Jej majątek oceniany był na ponad 100 milionów dolarów.

 25 grudnia 1872 roku w Krakowie urodziła się Helena Rubinstein (zdjęcie) "Cesarzowa kosmetyków) jedna z najbogatszych kobiet w historii. Z Polski, do Wiednia wyjechała w roku 1900. Dwa lata później osiedliła się w Australii.

W swoich wspomnieniach pisała:
" Urodziłam się w Dzień Bożego Narodzenia 1872 roku w Krakowie, w dużym domu przy placu rynkowym, nieopodal Uniwersytetu Jagiellońskiego (...) Dzieciństwo i młodość spędziłam w szczęśliwej atmosferze w wielkim, starym domostwie. Pokoje były zapełnione zbiorami ojca, który kolekcjonował bibeloty, antyki i książki (...) Nienawidziłam Australii. Słońce jest samobójstwem dla urody! (...) Opuściłam mojego wujka, udając się do Melbourne, do pani, którą poznałam na statku, w drodze do Australii. Miałam uczyć jej dzieci niemieckiego. Ale stało się inaczej. To od niej pożyczyłam 250 funtów i kilka krzeseł. Otworzyłam salon piękności "Valaze". Z Polski nadeszła receptura na produkcję kremu i tak rozpoczęła się moja kariera. Gdy odwiedziła mnie reporterka z Sydney i napisała o mnie, posypały się zamówienia, otrzymałam ich 15 tysięcy (...) Wszystkie kobiety miały twarze w okropnym białym pudrze i dziwnie szary kolor ust - wspomina. - Pomyślałam: to potężny rynek dla moich produktów!. "
Była właścicielką 154 fabryk kosmetyków i 32 instytutów na całym świecie. Jej majątek oceniany był na ponad 100 milionów dolarów.
Zmarła 1 kwietnia 1965 roku w Nowym Jorku.
Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi

Brak komentarzy: