ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

piątek, 27 sierpnia 2021

Paweł Jasienica

 Poniższy tekst to fragment oświadczenia Pawła Jasienicy (zdjęcie) będącego odpowiedzią na oskarżenie Władysława Gomułki. 19 marca 1968 roku w Sali Kongresowej w Warszawie Gomułka stwierdził " Został wypuszczony na wolność z powodów, które są mu znane”.

Już następnego dnia Jasienica w piśmie zatytułowanym "Dla Ewy, mojej córki i jej męża" napisał:
" Nie podpisałem żadnego zobowiązania (...) . Zostałem zwolniony 27 sierpnia 1948 r., przed południem, przez Dyrektora Departamentu Politycznego Min. Bezpieczeństwa Publicznego. Nie spodziewałem się tego wcale. Powiedziano mi: „Wyjdzie pan na wolność zobaczymy, czy to się ojczyźnie opłaci”. Nie podpisałem zupełnie żadnego zobowiązania. Nie podpisałem nawet zobowiązania, co do milczenia. Powiedziano mi: „Jest pan człowiekiem inteligentnym i sam wie, że nie wolno zdradzać tajemnic śledztwa”.
Warszawa, dn. 20 III 1968
Boguś
Może być czarno-białym zdjęciem przedstawiającym 1 osoba

Brak komentarzy: