ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

niedziela, 29 września 2024

Zbigniew Boniek

 

„Ja wyjeżdżałem do Włoch jako piłkarz ukształtowany. Tak się czułem, bo zdobyłem trzecie miejsce na świecie, strzelałem gole w kadrze, pokonywałem z Widzewem Manchester City, Manchester United i Juventus. A i tak na Zachodzie nauczyłem się co najmniej 60 procent, o tyle poprawiłem swoją grę. Czerpałem z nowych wzorów i korzystałem z cech nabytych w Polsce. Byłem w najlepszym dla siebie okresie”
- Zbigniew Boniek.
„Stał się w polskim futbolu wyjątkiem, ponieważ po wyjeździe zagranicznym w wieku 26 lat po prostu sobie poradził. Gdy spojrzymy na kadrę reprezentacji z mundialu w 1982 roku, która skończyła turniej jako trzecia na świecie, to znaleźli się w niej też przyszli zdobywcy Pucharu Europy (Józef Młynarczyk), zawodnicy, którzy strzelali gole w mocnych ligach (Włodzimierz Smolarek, Andrzej Szarmach), selekcjonerzy (Paweł Janas, Stefan Majewski), a nawet prezes związku (Grzegorz Lato). Ale wszyscy oni mogą Bońkowi pozazdrościć wszechstronności i umiejętności długotrwałego trzymania się blisko samego szczytu”
- Michał Zachodny na temat Zbigniewa Bońka.
Fragmenty pochodzą z książki "Jak (nie) grać w Europie", która jest dostępna na ⏩ https://bit.ly/widzew-zachodny
Może być zdjęciem przedstawiającym 5 osób, ludzie grający w futbol amerykański, ludzie grający w piłkę nożną i tekst
Wszystkie reakcje:
Franciszek Pogorzelski i 2,4 tys. innych użytkowników
348 komentarzy
131 udostępnień
Lubię to!
Komentarz
Kopiuj
Udostępnij

Brak komentarzy: