ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

piątek, 27 marca 2020

GRANICE


Moje granice określają moje terytorium, czyli coś, co jest moją własnością i należy tylko do mnie. Jeżeli ktoś próbuje mnie wtłoczyć w to, co ze mną fechtuje, wtedy wyraźnie je zaznaczam.
Do mnie przynależą:
wolność, prawda, miłość, dobro i szacunek.
1. WOLNOŚĆ
Mam prawo do swoich przekonań i mam przywilej je wyrażać. Mam również prawo do swoich decyzji, bez względu na to, jak bardzo nie spodobają się innym.
2. PRAWDA
Jestem sobą, jestem prawdziwa i nikt nie zmusi mnie do udawania, że wszystko jest w porządku w momencie, kiedy nie jest.
3. MIŁOŚĆ
Mając do wyboru miłość lub nienawiść, wybieram to pierwsze. Kocham swoich bliskich, kocham naturę i kocham siebie. Jeśli ktoś zapragnie zachwiać tę miłość i harmonię, jaką tworzy ona w moim życiu, zostanie powstrzymany.
4. DOBRO
Moją intencją jest nieranienie innych. Nie chcę także krzywdzić siebie. Gdy widzę krzywdę, sprzeciwiam się. Kiedy coś nie jest dla mnie dobre, mówię stanowcze NIE.
Dobro to również pomoc. Skoro jej potrzebujesz, dostaniesz ją ode mnie - tylko wyraźnie mnie poinformuj. Pomogę na tyle, na ile jestem w stanie.
Nie zapominam jednak o sobie, więc, jeśli sama nie będę się czuła na siłach - pozwól, że najpierw zadbam o dobro własne.
5. SZACUNEK
Szanuję ludzi i szanuję swoją osobę. Szacunek własny nie daje mi zgody na to, aby ktoś drwił ze mnie i rzucał mi w twarz obelgi bądź oszczerstwa. Takim sytuacjom wysyłam głośne STOP.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
"Są dwie rzeczy, które napełniają duszę podziwem i czcią, niebo gwiaździste nade mną i prawo moralne we mnie. Są to dla mnie dowody, że jest Bóg nade mną i Bóg we mnie."
- Immanuel Kant

Brak komentarzy: