ORP " Groźny" 351

ORP " Groźny" 351
Był moim domem przez kilka lat.

niedziela, 27 lutego 2022

Asbjørn Ruud chciał oddać swój złoty medal Stanisławowi Marusarzowi

Historia Polski dzień po dniu

27 lutego 1938 roku na skoczni narciarskiej w Lahti (Finlandia) Stanisław Marusarz (na zdjęciu) wywalczył tytuł wicemistrza świata w narciarstwie klasycznym. Polak dwukrotnie bił rekord obiektu, oddając skoki na odległość 66 i 67 metrów. Kontrowersje może budzić fakt, że złoty medal w konkursie przyznano skaczącemu znacznie bliżej od Polaka reprezentantowi Norwegii, Asbjørnowi Ruud'owi (63,5 64,0). Norweg wyprzedził Stanisława Marusarza notami sędziowskimi o zaledwie 0,3 punktu. Brązowy medal wywalczył Norweg Hilmar Myhra. Oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbyło się w pobliskim hotelu: ''Po przyjęciu pucharu za drugie miejsce w otwartym konkursie skoków i za wicemistrzostwo świata na sali zerwała się burza długo niemilknących oklasków. Serdeczna obiektywność przejęła mnie do głębi. Ze wzruszenia o mało się nie popłakałem. Stałem przez dłuższą chwilę przed stołem, jakbym wrósł w ziemię, kłaniając się na wszystkie strony. Już chciałem wracać na swoje miejsce, gdy znowu mnie poproszono do stołu. Otrzymałem jeszcze jedną nagrodę – za najdłuższy skok dnia. - wspominał Stanisław Marusarz. Ciekawostką jest, że Asbjørn Ruud chciał oddać swój złoty medal Stanisławowi Marusarzowi. Jednak Polak nie zgodził się na przyjęcie medalu.

/Marta
Może być czarno-białym zdjęciem przedstawiającym 4 osoby, ludzie stoją, na świeżym powietrzu i tekst „ад 60”

Brak komentarzy: